Tinta Si Isteri Mekanik: Cempedak goreng

14 July 2009

Cempedak goreng

Bila baca tentang cempedak MN, minggu lepas baru buat sendiri..betul la MN, cempedak mmg mahal walaupun ketulannya kecil sahaja..

Terbau masa balik kerja minggu lepas..apa lagi teringin la..kebetulan masa ke Johol, Negeri Sembilan mmg banyak gerai buah-buahan..pastu tgk byk rambutan tergantung kat pokok macam takde orang berminat..bestnya kalau dapat petik...kena bayar pun sanggup sebab dapat rambutan fresh...

on the way balik KL, singgah la kat satu gerai ni..rambutan gading (mmg ini yg dicari) seikat RM 3.00..seikat dalam 2 kilo gitu..murah la kan..tawar harga 2 ikat RM 5.00.. dia kata ok..pastu manggis 4 kg RM 10.00, tapi tak minat sangat manggis ni..terbau cempedak..sekilo RM 3.00 je..tapi odah beli kecik je ngam ngam sekilo..total sumer RM 10.50 sebab rambutan tu beli 3 ikat..

balik terus letak cempedak tu kat luar..hehehe tak tahan bau kat dalam rumah..hubby kopek cempedak tu utk goreng esok pagi for breakfast..kecik je buah dia tapi sumer elok..esok pagi salut je ngan tepung goreng A*Da*Bi...buat likat sikit so kulit tepung nya tebal...sedapnya bila makan....




Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign