Tinta Si Isteri Mekanik: Adoi...

25 August 2009

Adoi...

Cerita ramadhan..

tengah tak larat sebab gastrik datang menyerang sahur puasa ke-2 (ahad)..bangun je dah rasa lain macam, cecepat ke dapur nak makan madu..tapi tak sempat dah muntah.tapi cuma lendir je...dah rasa lain macam..panaskan lauk, buat air..pastu sahur dan tutup ngan madu lagi..

subuh je, solat..pastu siap sidai kain n lipat kain..jam 8 lebih, rasa ngantuk..masuk bilik je terus baring..dah rasa tak larat sesangat..mmg tidur terus sampai kui 4 sebab takleh bangun pun. ngan muntah lagi.sakit dia mencengkam perut..hubby dah tanya dah, siap soh buka lagi..tapi bila pikir kena ganti, tu yg malas tu..lagipun takde pape kat rumah nak makan..nak makan kena bubur aje sebab tak keras sangat..solat zuhur n tunggu asar kejap terus solat..

berbuka kat rumah mak, berkumpul reramai..tu pun pergi kui 6 lebih..adik2 call tanya akak masak apa? tak larat dik ooi..takpe, kami beli aje..memacam depa beli..for me depa tapaukan kuih cara..bubur lambuk masjid tak lupa..

bila berbuka, tengok sumer nak makan, kan? tapi perut ni memilih lak..cuma boleh masuk bubur, kuih, roti john..tu aje

terawikh pun tak larat tapi paksa jugak..sudahnya buat 8 jer..balik rumah terus lepak je..melepet habis..

Semalam mencabar, sebabnya kerja..pening kepala and panas cam nak demam..bila break time, lelapkan mata kejap, baru ok..tu pun perut memulas..tapi tahankan..balik 430pm terus cabut..heheh orang pertama checkout..tak larat dah..balik tidur dulu kui 6 baru mandi and solat asar..kuarkan nasi nak goreng, tapi tak larat..baring lagi..hubby balik siap mandi kui 645pm baru masuk dapur..baru larat sikit tu pun sebab hubby tolong...

Berbuka pun strategi dia makan kurma 3 biji, then minum milo 1/2 gelas..tunggu kejap lepas sendawa baru boleh makan nasik..tu pun sikit je..maghrib..baring lagi..sudahnya terawikh tak pergi..tidur sampai sahur..kui 430 terjaga baru solat isyak..baru masak ayam sos utk sahur..

harapnya hari ni lebih baik dari semalam..


Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign