Tinta Si Isteri Mekanik: Es tee ar ee aa em wai eks, bunyinya apa?

25 February 2010

Es tee ar ee aa em wai eks, bunyinya apa?

Leceh dan Lambat.

Geram sangat. Kronologi peristiwa adalah seperti berikut:

a) 25 Jan - Streamyx didaftarkan di TM oleh agent.

b) 30 Jan - Ambil modem dari agent TM.

c) 04 Feb - Call 100 - ADSL tak menyala. Dinasihatkan hire installer (RM88.00)

d) 05 Feb - Installer datang - mslh pada line telefon looping. Berjanji akan dtg esok untuk settle ADSL.

e) 06 Feb - Installer tak datang

f) 17 Feb - Call 100 semula sebab ADSL masih tak menyala.

g) 18 Feb - Juruteknik TM datang check line - internal wiring

h) 19 Feb - Buat wiring baru - RM 60.00

g) Dari 19 Feb hingga 23 Feb, setiap malam saya call untuk tanya update dan installer. Installer dah tak angkat call. Tapi TM masih tanya soalan yang sama iaitu "Internal Wiring puan masih bermasalah ye?". Padahal, 19 Feb tu dah call bagitau wiring dah buat baru. Sampai kena jerit minah tu. "Uolls tak update sistem ke? Saya dah call tiap malam sampai hari ini, soalan internal wiring tu jugak yang ditanya. Kan saya dah cakap, wiring dah baru". Baru la nak call Installation Dept tanya kenapa installer (Ramesh) tak datang and entertain our calls. Semalam memang tahap gaban dah keharimauan saya. Syukur, Installation Dept Officer Mr Surendesh tu promise untuk settlekan hal ini. Dia janji akan hantar installer untuk check and setup.modem and everything.

h) 25 Feb - barula installer Ramesh tu datang. Dah dapat internet dari rumah.

Alhamdulillah, dah settle masalah streamyx ni. Tapi tu la, banyak dosa saya buat.

To TM Customer Service, thank you for helping me in solving the problem. I am deeply sorry for the harsh words i used.

Nak tau problem dia apa?

TM and installer kata Port + Jumper.

Membazir haku punya RM 88.00. Bukan sebab tak reti install, tapi sebab TM jugak yang tak check jumper and port betul-betul.

GERAM!


Bye,

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign