Tinta Si Isteri Mekanik: Kontra atau Sama?

19 May 2010

Kontra atau Sama?

Topik pagi di AM Crew semalam.


Saya dengan hubby adalah sangat kontra. Dari semua segi. 


Tetapi, ketentuan dan perancangan Allah itu sangat perfect. Dia menjodohkan saya dengan hubby, walaupun hubby bukan taste saya.


Yelah, dia ni pendiam sangat. Pastu cam skema giler. Pastu potong rambut pendek cam askar. Ooooo so not my taste.


Saya suka orang yang boleh buatkan saya ketawa. Not a joker, but i can laugh at his jokes. Hubby? Tak la kan? Pendiam sangat. Bayangkan masa zaman berkawan-kawan dulu, kalau saya tak bercakap, sure dia pun akan diam. Sitting in the car, no sound at all except from radio, for about 5 minutes, baru dia akan construct ayat berbentuk soalan. 1 question dan saya akan menjawab berjela-jela. Hahaha..


Then, saya terfikir, "asyik saya je bercakap, kali ni nak diamla, biar dia aje bercakap". I mean, i will answer when he asked. Other than that, i'll keep quiet.  Saya ada terbaca, cari orang yang menyayangi kita lebih dari yang kita sayang and cari orang yang boleh kita berbual sebab bila masa tua nanti, bila tinggal berdua, hanya itu sahaja akan merapatkan kita dengan suami. So I have to protect myself la kan?


He asked me out, I said yes. He knew i will planned the activities ie movie, bowling, places to dine etc. What he didn't know was i planned nothing..Nothing at all. Saje nak test dia whether he's capable to entertain me or not.


So, when I entered his car, he asked "Nak gi mana?". I answered "Tak tau. Awak yang ajak kuar, awakla plan". That's what I called him until about a week of marriage, baru tukar.


Devil gila rasa masa tu, but I don't want him to depend on to me to organize everything. And I don't want him to feel like "asyik-asyik ikut plan dia". Like queen control gitu. 


Hence, he brought me to this one restaurant, one of his fave he said. So ordered food and chatting and borak, still I yang cakap banyak. 


Takpela, nak buat macam mana, dapat orang pendiam macam hubby.


Totally contra, but we do still have something in common. Like we both love to eat. Dia tak kisah dan berani untuk mencuba makanan baru. Whatever menu i suggest to him, he will go for it. We both like to......er......er.....apa lagi ek?


By now, after few years of marriage tuck into our sleeves, I know he does not mind if i planned activities for both us, dengan syarat bagitau dia so dia tak buat plan lain. I know he likes me to plan everything for him, senang dia. Dia ikut aje bini dia. Owh, i never heard him saying bini in front of his friend or in fact, semua orang. He likes to say "orang rumah". Funny kan?


Absolutely contrary, but yang penting, we love each other.


And accepting him for who he is..


Dan menerima bahawa merajuk dengan melancarkan perang dingin adalah tidak memberikan apa-apa kesan kepada dia, sebab dia PENDIAM. Satu hari tak bercakap pun boleh, tapi saya? Huhu matik kutu oooo.


p/s: By the way, dia ni kelakar jugak orangnya, cuma unexpectedly dia akan buat jokes.


Bye,

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign