Tinta Si Isteri Mekanik: Self Reward

10 April 2011

Self Reward

Saya baru perasan yang bila saya nak reward myself, I LOVE FOOD. I like to eat at new restaurant, game at trying new flavour or new food.


Saya jarang beli handbags or shoes unless it is a necessary. I bought my attire when the mood strikes. But if given chances, hari-hari for dinner memang boleh makan kat luar.


Western, malay, chinese, japanese, italian, indian food, everything asalkan sedap dan er...sedap.


That's why I can't DIET. Even kalau sebut perkataan DIET pun, my body will respond to it. Not in a good way though. Bila saya sebut nak diet aje, my body akan jadi acidic. Berasid. Then perut pulak asyik lapar aje. Kalau biarkan plus dengan badan berasid tu, akan kena GASTRIC ATTACK.


Those yang kenal saya tau how bad gastric attack affect me. Sampai lembik kerana muntah, sampai tak larat nak ke toilet untuk muntah. Memang tak buat apa. Tidur untuk elakkan muntah. Even kalau pergi klinik and doctor jab me with anti-muntah meds, after 8-hour, memang akan muntah balik. Air masak memang tak boleh minum as it will trigger muntah lagi.


Tried a lot of diet products, tapi memang tak berkesan. Either I became bored consuming it or akan malas dah nak diet.


That's why when I heard about Premium Beautiful, i did research about it. Then berani kan diri buat INVESMENT untuk produk DIET ini. Well it would not be the most expensive diet product sebab Slimming Centre lagi MAHAL dari Premium Beautiful. Triple times more. So tak berapa takut kalau Premium Beautiful fail. Sebab Slimming Centre pun FAIL.


Memang best pakai Premium Beautiful. First time minor senggugut dah hilang. Terasa macam kena tuam dengan hot pack kat kawasan perut tu.


Tak perlu makan fruits sahaja all day, I can add carb to my meal. Sebab Premium Beautiful membantu saya dalam PORTION Control. Premium Beautiful membantu saya untuk cut down my cravings towards fried meal. Premium Beautiful membantu saya berpeluh sebab saya susah nak berpeluh.


Dulu nak belanja family memang fikir 10 kali. Sebab bajet KETAT. Tapi bila ada side income, memang best.


This was on Sunday last week. Being with family is important to me.


Sempat main UNO Mickey & Minnie

Ayah

Mak

Abang

My love

Moi :p

My sister

My brother and Sister In Law

Fatihah, my niece and her mom, my Sister in Law..




Bye,

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign