Tinta Si Isteri Mekanik: Ibadah Korban 2011

10 November 2011

Ibadah Korban 2011

Alhamdulillah, dapat juga sertai ibadah korban tahun ini. Azam tahun depan nak buat 7 bahagian atau 1 ekor terus. Insyaallah, niat yang baik Allah akan makbulkan.

Tahun ni balik kampung malam raya. Nasib jalan tak jam. Sebabnya, saya bawak rendang ayam yang separuh siap. Sebab hubby balik lambat, maka saya tenggek rendang tu biar kering airnya. Tapi belum masuk santan dan kerisik sebab takut cepat basi.

Then bila tiba kampung, terus potong tauhu dan tempe terus goreng untuk masak lodeh pulak. Potong kacang panjang dan rendam suhun dan fucuk. Esok pagi tinggal tumis lodeh dan siapkan rendang aje. Sambal kacang guna yang instant aje. Sebab buat tak banyak. Lagipun Raya Haji ni, tetamu takde sebab semua sibuk merewang kat masjid/surau.

Padi raya, bangun jam 5.00 untuk tumis lodeh dan rendang pulak masukkan santan. Siap ngam-ngam 7.30am. Mandi dan siapkan hubby. Sedih tak dapat ikut solat Aidiladha sebab bendera tengah berkibar. Tapi dapat tengok siaran langsung di TV1.

Habis aje khutbah di masjid dekat rumah ayah tu, terus panaskan lauk-lauk raya dan hidang terus. Kena cepat sebab guys nak pergi tolong kat masjid.

Alhamdulillah, by malam semua dah habis. Seronok dapat masak rendang ayam tu. Resepi tu nanti kena upload sebab takut lupa. Senang aje.

Bye,

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign