Tinta Si Isteri Mekanik: Hijrah

16 November 2013

Hijrah

Teks: Saudah Salleh
Saya mula menulis blog setelah teruja membaca blog rakan-rakan. Pada pendapat saya, blog adalah sebenarnya diari, cuma ianya dalam bentuk elektronik.

Mengapa saya berfikiran sedemikian? Banyak blog yang saya baca berkisar tentang keluarga, berkaitan perkara harian, cerita tentang pengalaman bercuti, restoran baru, resepi dan sebagainya.

Apabila saya membaca kembali entri-entri awal, oh sungguh 'muda' karangan saya. Sungguh tidak matang kerana ianya seperti karangan pelajar sekolah sahaja. Tiada bermanfaat kecuali untuk saya.

Semakin lama berblog, semakin tiada arah tujuan selain sebagai sebagai kenangan sahaja.
Saya terfikir, saya mesti buat sesuatu.

Dan saya lakukan dengan menukar tajuk blog. Ini perkara kedua yang saya buat.
Perkara pertama? Nantikan perkongsian saya seterusnya.

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign