Tinta Si Isteri Mekanik: HotPindang Kitchen, Seksyen 10 Shah Alam

20 November 2013

HotPindang Kitchen, Seksyen 10 Shah Alam

Teks : Saudah Salleh

Saya sangat gemarkan asam pedas tetapi masih belum menguasai cara memasak.
Pada asasnya, resepi semuanya sama, hanya perlu pandai mengimbangi rasa masam dari asam jawa dan rasa pedas dari cili.

Kerapkali, asam pedas saya cair. Ini kerana air asam saya terlampau banyak.
Bila juadah tidak menepati rasa, saya rasa malas nak masak asam pedas lagi. Tapi, keinginan tetap ada.

Jadi bila berjumpa dengan juadah yang menepati citarasa yang berada di Shah Alam, punyalah seronok.
Lebih-lebih lagi apabila pemilik restoran adalah kenalan saya. Lagi seronok kami berurusan dan memberikan sokongan kepada mereka.

Sebelum ini saya telah mencuba Asam Pedas Ikan Senangin. Maka kali ini saya memesan Asam Pedas Ikan Pari. Set ini didatangkan bersama dengan semangkuk nasi putih, ulaman timun, lobak merah dan salad, telur masin dan keropok ikan.


Minuman di dalam gambar ini dinamakan Jus Bermadu yang mengandungi serai, daun pudina dan madu. Manakala satu lagi minuman adalah Asam Boi Limau.

Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut senang hati.

Alamat HotPindang Kitchen:
11 & 13 Jalan Cheong Sam 10/11
Seksyen 10
40000 Shah Alam

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign