Tinta Si Isteri Mekanik: Kereta berbau busuk

12 December 2013

Kereta berbau busuk

Teks : Saudah Salleh

Dahulu, saya membeli barang basah apabila balik dari pejabat. Senang sebab tak perlu rancang menu dari awal.

Ini kerana saya pergi dan pulang dengan suami.  Mudahlah nak singgah menyinggah.

Tetapi apabila suami mempunyai perniagaan, saya memandu berseorangan dan suamu tidak benarkan saya menyinggah. Untuk keselamatan katanya.

Jadi, saya hanya membeli barang basah pada hari Jumaat sahaja di pasar malam berhampiran pejabat.
Barangan basah seperti ikan, udang, sotong dan sayur-sayuran sangat segar di sini. Harganya masih munasabah dan boleh diterima.

Tetapi, saya selalu kena marah dengan suami sebab selalu terlupa membawa baldi untuk letakkan barang belian. Kenapa perlukan baldi?

Sebabnya air dari barang basah akan tumpah ke karpet kereta dan menyebabkan kereta berbau busuk!
Hampir semingggulah nak hilangkan baunya, itupun tak hilang betul. Hanya harapkan pewangi kereta sahaja melindungi bau tersebut.

Semasa menelek barangan di Daiso, terjumpalah penyerap bau ini. Car seat deodoriser. Murah aje hanya RM5.00. Maka saya beli dan letakkan di bawah kerusi pemandu.


Lega hati, bau hilang, poket senang.

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign