Tinta Si Isteri Mekanik: MPHOnline.com dan novel Projek Memikat Suami

11 April 2014

MPHOnline.com dan novel Projek Memikat Suami

Teks : Saudah Salleh


Saya bersyukur kerana MPH memperkenalkan pembelian secara atas talian atau lebih popular dengan Online-shopping.

Mula-mula dulu tak berapa minat membeli, kononnya biarlah pergi beli di outlet MPH kegemaran saya di One Utama.

Tetapi masalah timbul apabila saya menjejak kaki ke outlet.

Sebabnya?

Banyak sangat nak beli sampai habis bajet shopping saya. Hihi.

Bahagian kegemaran saya adalah English fiction, Mutiara Minda dan buku pengurusan bisnes dan pembangunan diri. Tapi nanti majalah pun saya belek, buku masakan pun menarik perhatian.

Huaaaaaaa. Masuk je MPH, macam orang kena sawan. Pergi sana, 3-4 buku ambil. Pergi sini, ambil lagi 4-5 buah. Pergi sinun, capai lagi. Sampai penuh buku di tangan.

Kemudian, cari tempat duduk. Untuk pemegang kad MPH, kita boleh duduk di kawasan khas dan boleh minta pembantu jualan bukakan balutan buku, jadi bolehlah baca sikit-sikit dan beli.

Eh, sekarang ada lagi ke Member's Lounge ni? Hihi tak perasan sebab masuk, beli dan bayar.

Okay, berbalik kepada MPHOnline.com ni, sangatlah mudah sebab cepat dan senang je nak pesan. Login dan terus boleh pilih terus buku-buku. Selalu ada promosi atau diskaun khusus untuk pembelian online. Lagi jimat dan boleh tambah lagi bilangan buku.

Ini muka hadapan laman web MPH.





Ini antara hasil membeli belah saya tempohari. Sebenarnya dah beberapa kali saya pesan atas talian, baru hari ini blog kan sebabnya bila dapat, terus buka (koyakkan sebenarnya) plastik pembalutnya.

Kali ini mereka gunakan Poslaju.

Oh, kalau kita pesan melebihi RM50.00, penghantaran adalah PERCUMA! Best kan?

Tengok dalam gambar di bawah ini. Walaupun hanya buku, tapi ianya dibalut dengan bubble wrap bagi menjaga kualiti buku semasa tempoh pengeposan. Kagum juga lah saya bila terima bungkusan macam ni. Syok sebab dapat picit-picit bubble tu.




Hihi nampak buku Projek Memikat Suami tu? Beli bukan sebab cerita drama kat astro dan saya tiada astro, tapi sebab terbaca review pembaca yang katakan seharusnya setiap ISTERI mesti ada buku ini.

Sebab awalnya saya baca sinopsis, kisah dua orang yang diatur perkahwinannya. Bosan juga sebab berlambak buku yang berkisarkan perkahwinan tanpa cinta, akhirnya jatuh cinta. Lelaki ego, wanita mudah cair. Macam tu lah.

Tapi memang betullah, SEMUA ISTERI WAJIB BACA BUKU ini.

Kenapa?

Sebab PROJEK MEMIKAT SUAMI!

Semoga bermanfaat.

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign