Tinta Si Isteri Mekanik: Gua Sha, Pernah Dengar?

16 June 2014

Gua Sha, Pernah Dengar?

Teks : Saudah Salleh

Stress. Bagi wanita yang berkerjaya,  stress adalah seperti teman rapat kan? Pagi kita bangun, kita pakai topi EMAK. Sebab nak kena siapkan anak-anak dan ayah anak. Kemudian, masuk dapur pakai topi CHEF pula. Buatkan hidangan sarapan, bekal anak-anak dan bekal makan tengahari. Dah tu, pakai topi pekerja pulak sampai petang. Malam sambung jadi CIKGU pulak.

Saya memang sentiasa mencari masa dan peluang untuk berurut kerana berurut memang dapat melegakan lenguh-lenguh badan terutama pada bahagian bahu dan kaki.

Saya pernah dengar tentang Gua Sha, jadi bila ternampak banner di bawah ini, terus saya sms. Nak percuma kena cepat. Tapi masa tu kalau tak dapat pun takpe. Yang penting kita cuba. Sebab tak perasan banner ni bila letaknya. 

Bestnya bila dapat jawapan serta-merta dari Yasmin Anggun.








Jangan takut, memang percuma (pada masa tu lah, hihi).

Dah tetapkan tarikh dan masa, rasa seronok kemudian terus buat penyelidikan. Rupanya Gua Sha ni dah lama dah.

Dari Wikipedia - is a traditional Chinese medical treatment in which the skin is scraped to produce light bruising. Practitioners believe gua sha releases unhealthy elements from injured areas and stimulates blood flow and healing.

Sedap kena gua sha. Adik Yasmin Anggun ni pun sangat informatif. 

Lepas di gua sha kan, malam dan esoknya banyak berpeluh. Tandanya toksin sedang dinyahkan dan aliran darah berjalan lancar. Tapi peluhnya tidaklah sampai basah teruk, cuma bila kita duduk je pun rasa berpeluh sedikit. Jadi macam bestlah, kononnya kita macam exercise (berpeluh) walaupun hanya duduk. Hihi.

Cubalah sms, mana tahu ada lagi promosinya.

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign