Tinta Si Isteri Mekanik: Hujung Minggu yang Menginsafkan!

23 June 2014

Hujung Minggu yang Menginsafkan!

Teks : Saudah Salleh

Minggu lepas, saya banyak bermain dengan emosi. Banyak bermain dengan perasaan. Aura negatif seakan menyusup masuk dengan mudah menjadikan saya tertekan, mudah melenting, mudah terasa dan PENAT.

Namun, saya kemudiannya tersedar bahawa saya yang membuatkan diri menjadi penat. Sebab terlalu berfikiran negatif. Jadi saya terus merelakskan diri dan melepaskan semua emosi negatif itu.

Kemudian, saya mendapat jemputan dari rakan saya yang mengadakan sesi Business Coaching untuk berkongsi dengan peserta sesi dari sudut pandangan seorang usahawan. Mula-mula saya gemuruh sebab rasa macam tak layak nak berkongsi, tapi saya teruskan jua dengan doa agar saya dapat memberikan manfaat kepada mereka.

Sesi perkongsian ini sangat berjaya dan kebahagiaan mereka dapat saya baca melalui maklumbalas yang mereka tulis.




Astaghfirullah, Allah menegur saya dengan cara yang sangat halus, sangat best. Saya hampir tidak bersyukur pada minggu lepas semasa saya di lamun kocakan perasaan.

Saya terbaca di blog Ibu Rose bahawa saya adalah penting untuk dunia.

Antara petikan yang membuatkan saya tersentak adalah ini.

"Persoalannya bukan samada kita membawa perbezaan kerana samada kita mahu atau tidak, sedar atau tidak, kita membawa perbezaan ke dunia ini, melalui apa yang kita kata dan tidak kata, buat atau tidak buat.
Perkataan dan perbuatan kita boleh merupakan panah yang membunuh atau ubat yang menyembuhkan. Itulah yang dikatakan tadi, sebenarnya, anda penting untuk dunia!"

Maafkan saya Ya Allah. Jadikan saya ini hamba-Mu yang sentiasa bersyukur.


Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign