Tinta Si Isteri Mekanik: Cabaran Menulis : Hari 1

30 September 2014

Cabaran Menulis : Hari 1

Teks : Saudah Salleh

Saya teruja dengan sahabat saya yang mengatakan, "Sesuatu yang baik itu perlu dibuat selama 40 hari agar kekal dan terbiasa buat". (Suraya Ali, Pulau Perhentian 2014).

Wah menarik tu. Tapi untuk melakukan selama 40 tu rasa macam berat pulak. Itu sebabnya saya tak ikut cabaran 30 hari blog.

Cabaran yang terbaru saya buat adalah Cabaran 7 Hari Tanpa Merungut (Dalam Hati, Di Fikiran dan Di Mulut). Fuh. Sungguh mencabar. Terbabas banyak pada hari pertama, kurang sikit pada hari kedua dan hilang terus di hari ketujuh.

Jadi sekarang, saya berminat menyertai Cabaran Menulis Untuk 40 Hari. Biarlah kita menulis 500 patah perkataan sehari. Mula dengan bayangan pengakhiran di minda.

Saya mahukan buku saya diterbitkan. Itulah akhiran yang saya mahu. Kerana saya mahu mati masuk syurga.

Berkongsi rasa hati agar hati yang membacanya bisa membawa saya ke syurga. Insyaallah.



Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign