Tinta Si Isteri Mekanik: TERBAIK DARI ALLAH

12 December 2014

TERBAIK DARI ALLAH

Teks : Saudah Salleh



#cabaranblogging 

Hari ke-26 TERBAIK DARI ALLAH 
-------------------------------------

Jodoh itu rahsia Allah. 

Hanya DIA YANG MAHA MENGETAHUI. 

Walaupun kita rasa pilihan hati baik, belum tentu ianya terbaik buat kita. 

Kalau jodoh itu pilihan keluarga, mungkin ianya baik tetapi tiada jaminan ianya terbaik. 

Tetapi, apa yang Allah berikan itulah yang TERBAIK. 

Kerana Allah Maha Mengetahui. 

Bila difikirkan balik tentang jodoh saya ini, memang kelakar dan halusnya Allah menegur saya yang ego. 

Yang sombong dengan Pencipta. 

Yang rasa tahu semua perkara. 

Tak mahu ishtikharah kerana takut apa yang saya mahu tak dapat. 

Cuma buat solat hajat andai ini jodoh terbaik, mudahkanlah. 

Allah kan Maha Agung? 

DIA tetapkan saya bernikah 8 bulan setelah berkenalan. 

Walaupun saya tiada rasa cinta pada si dia. 

Dia sahaja yang beria. 

Tetapi inilah ketetapan Allah. 

Betapa kerdilnya hamba-Mu ini. 

Betapa bertuahnya saya ini Allah temukan my other half. 

10 Dis 2014 genap 8 tahun. Alhamdulillah. Cinta sampai syurga. Insyaallah. 

FB:Rahim Auto

Tinta Si Isteri Mekanik Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign